Blog

Słuchajmy naszych Klientów

« wróć

Co wiemy o naszych Klientach?

Wraz ze zmieniającymi się trendami rynkowymi, coraz częściej proponowane na rynku rozwiązania są kierowane do Klienta spersonalizowanego. Produkty mają na celu dotrzeć do wybranej grupy Klientów z podziałem na płeć, wiek, status majątkowy itp. Rynek przepełniony jest rozwiązaniami, które mają na celu zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu lub wyłonienie spośród wielu, marki wiodącej, która będzie kojarzyła się z konsumentem idealnym. 

Trwa nieustanna walka o Klienta, w każdej branży i na każdym poziomie. Potocznie mówimy o przeobrażaniu się rynku producenta w rynek konsumenta, gdzie to nasz Klient kreuje przyszłość naszych produktów i usług, pokazuje trendy, zmiany oraz wytycza nowe kierunki rozwoju. Dzisiaj nic nie dzieje się bez udziału Klienta, a postępująca cyfryzacja i technologia pozwala Klientom na dostęp do wszechstronnej informacji na temat interesujących naszego Klienta produktów. Pozwala to naszemu Klientowi, wybrać produkt spełniający jego wymagania, w najniższej cenie. Tutaj powstaje szereg pytań, na które powinniśmy sobie odpowiedzieć:

 

  • Co wiemy o naszych Klientach?
  • Czy wiemy jakie mają krótko- i długoterminowe potrzeby?
  • Czy ich słuchamy i odpowiadamy na ich zapytania?
  • Czy i jakie mamy mechanizmy by efektywnie słuchać i rozumieć naszych Klientów?
  • Jakie wykorzystujemy ścieżki komunikacji?
  • Czy interesujemy się potrzebami naszych Klientów i wiemy jaki i kiedy się zmieniają?
  • Jakie mamy narzędzia by efektywnie zarządzać wiedzą o naszych Klientach?

 

Pytania wydają się łatwe i oczywiste, trudniej natomiast znaleźć na te pytania właściwe lub jakiekolwiek odpowiedzi. Są to jednak bardzo ważne pytania, które w pierwszej kolejności musimy sobie zadać oraz, na które musimy znać odpowiedź. Jest to klucz do kreowania naszej przewagi konkurencyjnej oraz do możliwości kontynuowania drogi rozwoju naszego biznesu. Powinniśmy czerpać lekcje od naszych Klientów i wyciągać wnioski.

O efektywnym słuchaniu i odpowiadaniu na potrzeby Klienta dowiecie się Państwo w naszych kolejnych artykułach. Zapraszamy!

 

 

 

 

 

 

 

 

Masz pytania? Napisz do nas

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane