Blog

Zmiana

« wróć

Zmiana przez duże Z...

 

Czy dzienne zarządzanie jest kluczem do stworzenia fundamentów pod wdrożenie strategii Lean w organizacji ?

Wdrażając dziesiątki transformacji operacyjnych w różnych organizacjach i sektorach biznesu zarząd zawsze zadaje podobne pytanie:

Jaka będzie stopa zwrotu i czas oraz zasoby potrzebne na jej wdrożenie?

Zasadniczo można by odpowiedzieć stwierdzeniem:

Uczeń pyta mistrza,

Mistrzu jak długo będziemy musieli czekać na zmiany,

Mistrz na to,

Jeśli chcesz czekać, to długo …

Podstawowym elementem dokonania jakiekolwiek zmiany w organizacji, poprawy, doskonalenia jest świadomość o istnieniu „wyzwania”, straty oraz systematycznego i transparentnego jej śledzenia.

I tu pojawia się kolejne wyzwanie dla organizacji – słowo klucz transparencja.

Z punktu widzenia mentalności ludzkiej transparencja w ukazywaniu słabości procesów, którymi się zarządza nie jest tematem łatwym.

Jak to ja dyrektor operacyjny mam ukazywać transparentnie wszystkim różne KPI na czerwono !!!

Zaraz zaczną pytać i zastanawiać się co ja tu robię…

Bardzo często osoby zarządzające procesami, komórkami operacyjnymi utożsamiają „KPI na czerwono” jak zagrożenie wynikające z przeświadczenia iż to ocena jej samej.

Jak teraz zmotywować taką osobę do uruchomienia strukturalnego procesu dziennego zarządzania?

Otrzymujesz to co nadzorujesz. To jest dopełnienie potrzeby wdrażania dziennego zarządzania w każdej organizacji jako podstawowy element budujący świadomość o stratach w procesach i wynikających z ich powodu -„wyzwaniach”.

Transparencja to głośne mówienie o „wyzwaniach” i nazywania ich po imieniu odchodząc tym od zasady zamiatania ich pod dywan aż się same rozwiążą. Bo jak wiemy samo z siebie nic się nie wydarzy.

A jak wyglądo to u Państwa w organizacji? Zapraszamy do kontaktu.

 

 

 

 

Masz pytania? Napisz do nas

* Pola oznaczone gwiazdką są wymagane